4 apr. 2016

Telefonul, sufletul meu pereche


Ati observat cat de ciudat este ca acum indiferent ce faci esti cu telefonul in mana? Daca il uiti acasa sau il lasi in alta parte decat locul unde se afla persoana ta, este grav. Este ceva in neregula cu tine. Mi-am dat seama de obsesie cand, fiind in dus, ma uitam din cand in cand sa vad daca mai este la locul lui si daca e totul ok. E o obsesie destul de periculoasa si neprietenoasa. Adica pana acum aveam timpul meu, acum sunt sclavul acestui instrument. El ma tine mereu ocupata si imi da mereu activitati, chiar si atunci cand ar trebui sa stau sa ma bucur de soare, cer, nori, flori, copaci, ciripit. Daca stau mai bine sa ma gandesc l-as putea considera sufletul meu pereche. Vede tot, stie tot, este pretutindeni cu mine. Ce sa mai! Adjudecat! Acum ca mi-am dat seama ar trebui sa gasesc ce ar putea inlocui jocurile, retelele de socializare si pozele. Cu telefonul ma descurc. A, si sa nu uitam gps-ul. 
Stiati de cate device-uri aveam nevoie cand nu exista telefonul inteligent? Pai hai sa le enumeram: walkman/mp3 player, gps, aparat foto. Si nu exista socializarea virtuala. Stateam din cand in cand la mese cu prietenii si spuneam rapid povestile patite peste saptamana. Acum toti socializam si ne bucuram de atentia dorita pe facebook hic et nunc (aici si acum). Acum toti folosim gps-ul si ne bucuram de drumuri libere sau rapide. Intotdeauna ne grabim undeva. Chiar si atunci cand mergem la cumparaturi, la picnic sau in parc. Totul este contra un cronometru pe care il auzim cum ticaie. A, am uitat sa pun ceasul desteptator. Apropo de asta, am cumparat un ceas desteptator nou si se pare ca nu mai stiu sa folosesc asa ceva caci de 3 zile tot sper sa sune la 9:00 dimineata si el nimic. L-am intors pe toate partile, dar cred ca nu mai stiu combinatia de taste. Acum totul trebuie sa fie touch screen. Altfel se pare ca nu stim sa le folosim. 
Pana si DEX-ul pe care il avea toata lumea in casa este un lucru din trecut. Acum avem dexonline.ro si foarte bine facem. Un produs folositor si la indemana oricui. Oricui are un telefon destept, un latpop sau computer personal cu conexiune la internet. 
Saptamana asta mi-am propus sa imi respect timpul meu cu ceva mai putin telefon pe langa mine, o carte de citit care sa imi arate cate mai am de invatat din metoda veche si cu ceasul desteptator cel nou, pe stil vechi. Sa vedem cat rezist tentatiei. 





Niciun comentariu: