4 feb. 2015

Alegerile si impresia libertatii

Imi place mereu sa fac liste, sa investighez toate optiunile si sa aleg in cunostinta de cauza. Si totusi sunt momente cand ceea ce imi doresc se regaseste in multiple lucruri. Ce face diferenta? Nimic uneori, alteori detalii minore. Ajung in cele din urma la concluzia ca alegerile imi fac viata mai grea. E greu sa alegi intre aceleasi lucruri, mai ales ca de cele mai multe ori alegerea este influentata de rezonanta brand-ului. Iar povestea brand-ului nu mai sta intr-o afacere de familie, in recomandarile prietenilor, provine clar din rezonanta mesajului in lumea ce ne inconjoara. Si atunci deciziile noastre pot fi inselate de simpla alegere de a asculta increderea "vanduta" prin reclama.
Alegerile imi reduc liberatatea, caci in loc sa pot gandi si visa la aceasta libertatea, petrec timp sau mai bine spus pierd timp investigand.
Lucrurile sunt lucruri. Nu mai sunt facute sa reziste. Sosetele nu mai dureaza 15 ani si cine ar avea nevoie sa mai reziste atat? Imaginati-va numai cat detergent folositi pentru curatenia lor. O pereche noua s-ar putea sa fie mai atractiva si mai prietenoasa cu apele.
Asa ca am decis sa nu mai caut alegerea perfecta. O sa ma las dusa de val. Orice alegere gresita e doar o iluzie sau provine dintr-o alta nemultumire. In rest, nu exista perfectiunea nici in lucruri. Exista doar confortul pe care de fapt ti-l creezi singur. Trebuie doar sa inveti sa treci peste importanta lucrurilor. Asculta sufletul si vei fi mai liber si mai putin atasat de importanta lucrurilor si alegerilor total neimportante.

Niciun comentariu: