13 iun. 2010

Bicicleta

Am descoperit de curand ca am o mare admiratie pentru cei care reusesc sa isi ia inima in dinti si sa infrunte traficul bucurestean pe bicicleta. Imi doresc sa imi iau si eu asa ceva, dar ma sperie soferii neatenti, posibilitatea sa nu ajung la destinatie pedaland, ci la spital pe targa, etc. Asa ca incerc sa cantaresc optiunile si avantajele. 
In Romania, la capitolul optiuni, ai de ales intre biciclete moderat de scumpe sau foarte scumpe. Si spun asta pentru ca nu stiu de ce un mijloc de transport care presupune un mecanism extrem de simplu ajunge sa fie atat de scump. S-a scumpit cauciucul? N-au mai reciclat oamenii plastic si nu mai avem cauciuc? S-a scumpit metalul? E din vreun metal pretios? S-a schimbat sau imbunatatit in vreun fel mecanismul? Oameni buni, dati de niste pedale, miscati niste roti si ajungeti mai repede sau mai incet la destinatie. A, da, si mai puneti si frana din cand in cand in functie de cum puteti sau cum stiti. Dar oricum ar fi este doar un mijloc de transport actionat de niste pedale, nealimentat de nimic si care are o structura din metal. 
In ceea ce priveste avantajele acestea sunt net superioare oricarui alt mijloc de transport:
- nu platesti intretinere;
- nu platesti curatarea, spalarea (poti sa o faci chiar tu cu o carpa umeda);
- nu platesti combustibil;
- nu platesti loc de parcare;
- nu platesti asigurare obligatorie.
Dar, exista si niste dezavantaje:
- poate fi furata de oriunde
- nu ai vizibilitate extraordinara noaptea
- nu vei fi luat in serios de catre soferii romani, asa ca vei fi la capitolul victima sigura.
Acestea fiind spuse, am decis: imi iau bicicleta pliabila, care va sta la mine in portbagaj si care va avea de umblat cu mine pe ea in spatiile special amenajate (parcuri, piste etc.). Mai ramane doar sa gasesc o varianta suficient de ieftina cat sa merite investitia. Altfel ma las de biciclit. O fac doar la sala sau pe cea de fitness pe care o am in balcon. :)

Niciun comentariu: