14 apr. 2016

Dacia noastra veche

Astazi am asistat a doua ora la interval de o luna la un incident care m-a speriat la fel de mult ca prima data: o Dacie veche a inceput sa scoata fum gros in miezul zilei in traficul Bucurestean. Soferul a tras de volan si a intrat in stalpisorii ce delimiteaza linia de tramvai de restul traficului. Transporta termopane si avea inscriptionat pe masina o firma si un numar de telefon. Poate ca domnul era angajat sau poate ca era chiar patronul, oricum ar fi conducea, o masina mai veche de 15 ani si in care evident nu investise de mult niste bani. Oare avea ITP-ul? S-a dat jos din masina usor panicat si si-a aruncat tigara pe jos stingand-o cu piciorul. Apoi pe langa el au trecut doi politisti cu motocicleta, dar niciunul nu a oprit. Ma gandesc ca noi astia care eram in trafic puteam sari cu un extinctor doar, dar ce se intamplase cu masina nu ma pricepeam nici eu si nici cei de langa mine. Oricum cu toata preocuparea asta legata de telefoane, cred ca eram singura care sesizase incidentul. Am trecut mai departe sub indemnul culorii verde a semaforului. Mai departe m-am intalnit cu inca 2 echipaje de politie si stateau la coltul strazii linistiti. Sunt curioasa daca nici de data asta nu a aparut nimic la stiri. 
Data trecuta am iesit pe breteaua paralela cu bulevardul Aviatorilor si m-am blocat in trafic. Ciudat mi s-a parut ca pe Aviatorilor nu erau masini si uitandu-ma in urma, am vazut o masina veche Dacia scotand mult fum. Atunci m-am dat si eu jos din masina sa vad ce se intampla in fata noastra. Un sofer pe breteaua de o singura banda coborase sa dea o mana de ajutor cu un extinctor. Evident domnul cu Dacia nu avea in masina nici extinctor. Ma intreb daca ITP-ul il avea. Si am cerut si eu explicatii soferului din fata despre cum isi imagineaza ei ca este inteligent sa ramanem toti blocati acolo si in cazul unei explozii sa ramanem victime sigure. Atunci s-au miscat si ei si au renuntat la a mai fi gura-casca. Seara am asteptat sa vad ceva la stiri. Nu am vazut. 
In continuare la stiri se dau informatii despre romanii care adora masinile second hand. Sunt convinsa ca multi ar putea sa isi ia prin programul rabla si un credit o masina noua, dar romanul are si aceasta parte delasatoare. Si asta ne omoara cel mai des. Acest "lasa-ma sa te las", acest "las-o ma ca merge si asa", aceasta ignorare a problemelor pe langa  care trecem sau acest "gura-casca" si apoi lectia ramane tot neinvatata. De fiecare data asteptam fatidicul "ghinion" sa expliciteze indolenta, nepasarea si lacomia. 


Niciun comentariu: