7 ian. 2016

Mancam ce ne inspira

Cred ca am inteles in sfarsit de ce consumam atat de multa carne. Nu am vazut prea multe reclame la televizor in care sa ni se prezinte salate delicioase. Toata pauza publicitara este plina de reclame la paste, unt, hamburgeri, placinte, fripturi si multe alte delicii pline de proteine. Pauza de proteine ar trebui sa se numeasca, sincer. 
Vedem hamburgeri deliciosi, carnuri in diverse forme, dar niciodata nu se apuca cineva sa curete fructe sau legume, sa le taie frumos si sa le ambaleze intr-o salata pe care sa o regasesti in pauza publicitara obsesiv. Nici macar fresh-ul de portocale nu il vezi foarte des. Si nici in filme viata nu este mai frugala sau vegetariana. Foarte rar vezi pe cineva care sa isi prepare in bucatarie mancaruri usoare. Doar cele cinci minute de film trebuie sa se consume cumva cu folos. Parca legumele le expediezi prea rapid. 
Interesant este ca exista cateva persoane care isi bazeaza discursul tocmai pe sucuri naturale, pe diete bazate pe legume si fructe, dar fara poze nu conving niciodata publicul. Puterea imaginii este extraordinara. Cam asa s-a propagat si religia. De fapt o data cu aparitia reprezentarilor religioase societatea s-a simtit mai apropiata de divinitate si au inceput sa creada in acea fiinta suprema, culmea, foarte asemanatoare lor. 
Ne lipsesc multiple reprezentari cu legume sau fructe pentru a deveni cu adevarat interesati de perspectiva. Si ma refer aici la perspectiva influentarii maselor. 
Ii admir enorm pe cei care reusesc sa se mentina vegetarieni cand toti ceilalti urmeaza sirul de reclame video sau foto cu produse carnivore.
Recunosc ca m-am gandit sa cuget la acest comportament de masa intrucat dupa 2 ani in care am vazut in fiecare zi postari despre rodia de dimineata, am ajuns sa cumpar rodie. O consum cu moderatie si cu usoara lehamite si ma intreb de fiecare data daca nu e cazul sa imi reconsider decizia de a cumpara fructul. Acum doamna a inceput sa promoveze sucul de lamaie. E, aici s-ar putea sa ma fi castigat din timp caci aia imi place sa o consum oricand si chiar imi place. Hai ca poate totusi nu e tot comportamentul meu bazat pe modele advertoriale. Sunt sigura ca exista ceva speranta. 
Va prezint si un exemplu de masa carnivora degustata de curand in Brasov la un restaurant foarte dragut. Cum sa rezisti si sa alegi o salata cand lumea comanda asa ceva langa tine? 


Niciun comentariu: