17 sept. 2014

Aspirationalul inocentei

Impactul aspirationalului nu a fost niciodata evaluat sau identificat ca un potential risc asupra dezvoltarii societatii noastre. Am mers mereu inainte in cautarea frumosului, in asocierea noului cu o viata prospera. Dar o scurta privire inapoi ne va face sa intelegem si sa iubim tot mai mult puterea traditionalului si a vechiului ca mostenire. Daca realizam ca vechiul poate avea inca viata, vom reusi sa transmitem in continuare mai departe sustenabilitatea si perpetuarea ca doua atribute importante ale vietii. Altfel sa nu ne miram de efemeritatea si momentaritatea fiiecarui gest. Generatia "pe fuga", cum ar trebui sa ii numim pe cei ce vin acum din urma, vor fi mereu superficiali si vor uita rapid de impactul oricarui eveniment. Dar transmiterea unor atribute, distribuirea unei responsabilitati va reusi sa ii aduca pe cei mai multi inapoi la "tihna" omenirii. 
Si momentul in care aspirationalul devine adorabil este unul recent descoperit in inocenta unei priviri pierduta in forfota unui mall. Un om cu port sarac a venit la casiera de la KFC si a intrebat-o daca au ceva de baut. Casiera, un pic surprinsa, i-a spus ca au Cola, Fanta, Sprite. Omul a ales verbal o Fanta si foarte entuziasmat si-a scos cardul nou din portofel pentru a plati. A fost atat de fericit pentru cei 5.9 lei achitati via pos catre gigantul american incat puteai sa juri ca a castigat alegerile daca citeai in ochii lui. Si omul era fericit ca putea sa bea o Fanta intr-un cadru aspirational platind cu aceasta unealta noua pe care o foloseste toata lumea. Cel mai probabil zambetul si entuziasmul acela vor ramane mult timp in memoria mea, iar lectia de viata a fost una inspaimantatoare: exploatarea inocentei catre aspirational ne atrage atentia ca picam des in acea capcana daca suntem deja utilizatori de carduri, incantati la orice "unealta" noua.
Suntem victime sigure in fata publicitatii pe care o imbratisam ca pe un standard de viata. Pentru tot restul exista cu siguranta MasterCard.

Niciun comentariu: