18 aug. 2014

Minte-ma cu o asigurare, te rog

Cred ca brokerii de asigurari exploateaza constant nevoia noastra de siguranta si nevoia de a stii ce se va intampla. Dar, totusi, cand vine momentul sa ne dovedeasca siguranta pe care o asigura, companiile de asigurari iti arata ca de fapt nu te asigura pentru nimic. 
Ei vin si iti spun ca price s-ar intampla cu casa ta, vei fi despagubit. Si tu te gandesti "hei, data viitoare cand vecinul uita robinetul deschis sau are probleme cu conductele, nu mai trebuie sa imi stric planurile de vacanta si sa platesc reparatiile. Dar dupa doi sau tree ani de plata a asigurarii, vecinul face din nou boacana si eu spar la compania de asigurari si ei imi spun ca nu este acoperit sau ca asigurarea va plati numai reparatia. Acum, ma gandesc astfel: eu platesc companiei de asigurari 1% din investitia mea si in 10 ani le-am dat 10%. Acum daca eu nu beneficiez niciodata de asigurare, ei au salariile asigurate, dar pentru mine sunt doar niste bani aruncati. 
Eu vreau sa am sentimentul de siguranta si asa un comis-voiajor vine si imi vinde mie visul sigurantei. Totusi, eu sfarsesc descoperind ca asigurarea nu asigura nimic cu exceptia cazurilor exceptionale cand nu am nimic a face cu asta. 
Si este destul de bolnavicios si frustrant sa descoperi ca toti banii investiti de tine vreodata in asigurari nu te vor scapa de problemele pe care le ai la cel mai mic cutremur. Si nu vorbesc despre un cutremur fizic al Pamantului, ci despre orice tip de miscare pe care o traiesti pe parcursul unei vieti normale. 
Asa ca, in principiu, "Minte-ma frumos" este un titlu superb pentru intamplarea unui comis-voiajor care vine in vizita la tine cu un zambet larg pe fata, cu lectiile bine invatate despre ce raspuns sa iti dea in cazul in care spui NU sau NU SUNT INTERESAT sau PLEACA, DOM'LE, DE AICI. 
Am trait cateva momente din acestea si s-a dovedit ca ei aveau raspunsurile la absolut orice raspuns de-al meu. Intr-o zi, am decis sa ii incerc si sa le spun sincer: nu ma intereseaza. Si evident ca sirul de intrebari a urmat. A trebuit sa fac un effort sa imi explicitez refuzul. PRIETENE, NU TE-AM CHEMAT EU si NU AM NEVOIE DE TINE DIN MOMENT CE NU TE-AM CAUTAT. Este atat de dificil sa intelegi? Sunt sigura ca nu e asa, este doar faptul ca tu te gandesti la vanzarea ta. Ei bine, domnule comis-voiajor, moartea ta nu ar salva viata nimanui, multumita concluziei lui Arthur Miller, si dupa parerea mea nu mi-ar face viata mai buna. 
Deci, te rog, simte-te liber sa iti vinzi bunurile altundeva. 
Iti multumesc!
Prietene, nu te-am chemat eu, nu te-am cautat, nu am nevoie de tine. 


Niciun comentariu: