10 iun. 2010

promovarea pe internet

Am descoperit de curand faptul ca brandurile romanesti adora sa fie promovate prin intermediul new media. Dar am descoperit cu stupoare ca desi adora partile bune ale online-ului nu sunt in stare sa isi asume si partile negative. De aceea am decis sa vorbesc un pic despre ce inseamna promovarea pe acest canal. 
In primul rand exista partile bune: urmarirea audientei si reactiile imediate. Dar reactiile imediate pot fi pro sau contra. Ceea ce nu stiu cei care fac asta este ca nu mai suntem in perioada in care comunicarea sa aiba cenzura. Si oricine este liber sa se exprime pe internet sub diverse forme.
Am aici un exemplu clar in minte. Ma refer la o firma care si-a promovat prin intermediul facebookul cel mai nou client. Dar problema era ca dintr-o lansare noua de produs au reusit sa faca poze mai bune oamenilor veniti la lansare decat produsului in sine. Si in calitatea mea de consumator si "prieten" al agentiei, m-am trezit sa intreb unde sunt pozele bune cu produsul. Iar comentariul mi-a fost sters. 
Sa ne intelegem, nu am o problema personala cu faptul ca mi s-a sters comentariul intrucat nu consider ca era ceva genial, dar am pretentia ca nu mai exista cenzura si de aceea nu o pot tolera. 
In al doilea rand exista ceea ce se numeste "gestionarea crizelor". Aceasta era o criza: lipsa unor imagini potrivite care sa prezinte produsul. Pentru ca orice produs are nevoie de o sedinta foto profesionista si in cazul mancarurilor de un stilist specializat este bine sa ii explici clientului zgarcit si capos ca merita sa scoata cateva sute de euro din buzunar pentru a-i aparea niste poze bune pe internet. Cum nu au facut asa, pot spune ca eu in calitate de consumator ma simt dezgustat de poze intunecate cu o branza gri nedesprinsa de fundal sau fata de masa pe care se afla amplasata. 
Si pentru ca au ales sa ma informeze pe facebook despre rodul recentei lor munci, am decis sa imi exprim parerea. Dar acest drept mi-a fost refuzat prin cenzura. Si toate astea intr-un secol 21 al tehnologiei si internetului!!!


Niciun comentariu: