8 iun. 2014

Pantelimonul

Are si Pantelimonul farmecul lui...

Este amuzant sa vezi parinti care incearca sa isi educe copiii cat mai bine, sa vezi copii care incearca sa fie cat mai buni si sa vezi exemplarele scapate din tipare. Este dragut sa vezi locul unde aurul este o podoaba la moda, sa vezi masinile care trebuie sa fie cat mai impresionante, sa vezi ca blocurile, strazile si locurile de joaca nu sunt niciodata placute, ci doar utile. Este enervant sa vezi cum gropile rasar la tot pasul, locurile de parcare se inventeaza si reinventeaza, in fiecare luna mai incepe o lucrare de reparatie sau reconstructie. Este locul unde daca reusesti sa fii iubit si sa supravietuiesti, s-ar putea sa rasari.
Infratirea pe o scurta portiune cu Iancului ii ridica un pic clasa, dar aceasta scade pe partea Baicului. Si totusi oamenii de aici au reusit sa ajunga undeva. Si asta ma face sa ma simt mandra ca sunt de acolo... Ma face sa ma simt mandra ca stiu ca si mama a copilarit pe aceleasi maidane, ca a aflat de mica ce inseamna peninsula din spatele pietei Delfinului. Si imi place ca bunica a venit in zona cand era un maidan nou. Poate ca noi nu vom mai fi acei deschizatori de drum, ci vom incerca doar sa ne integram in centrul orasului unde aglomeratia ne omoara din unicitate si ne ucide puterea de a crea.
Si cand ma gandesc la toate sfaturile primite si cand imi imaginez cum era pe atunci si cum e acum, imi dau seama ca aceasta istorie e in mine... Multumita locului unde m-am nascut si unde am crescut...
Plimbarea continua prin alte locuri din Bucuresti m-a transformat intr-un observator fin al societatii urbane. Astfel ca imi place sa trag concluzii si sa analizez oameni si comportamente, sa vad gesturi care vin din educatia din familie, sa vad influenta mediului asupra copiilor... Ce se depune peste educatie...

Niciun comentariu: