28 apr. 2010

Cum am ales libertatea

Este a doua carte a aceluiasi autor care m-a marcat si care mi-a schimbat perspectiva asupra vietii mele. E adevarat am devenit mai lenesa dupa ce am citit Ghidul lenesului, dar daca ar stii lumea cat de bine este sa nu te consumi pentru fiecare lucru neinsemnat care se intampla in jurul tau, asa ar proceda toti. Nimic nu este etern si cata vreme ne macina gandul ca tragand cat putem de tare sa facem Dumnezeu stie ce chestie "interesanta" o sa ratam momente importante din viata noastra, poate ca putem sa si reactionam. Dar daca stam in continuare in acest ritm, o sa ne trezim intr-o zi singuri si lipsiti de prieteni, depresivi si sinucigasi. Si pentru ca nu vreau sa ajung asa am apucat acea carte si apoi asta si am pus un pic in practica. Am descoperit astfel ca e adevarat ce se spune: nu se prabuseste lumea daca eu nu muncesc contra cronometru de la 9 la 6 sau de la 9 dimineata la 11 noaptea. Caci de fapt nu muncesti pentru binele tau, ci in detrimentul sanatatii tale. Mai mult decat atat nici nu iti dai seama cand pierzi sirul orelor nedormite si cand ai devenit un sclav. Astfel nu se poate si nu putem continua sa existam. Suntem oameni si avem dreptul sa luam o pauza si sa facem ce ne place. Deci, va incurajez sa faceti asta cat timp mai puteti. Aruncati ceasul de la mana si faceti lucrurile cum simtiti voi mai bine, pana cand ies foarte bine. Dupa o vreme o sa deveniti mai liberi si o sa realizati ca timpul trece mai greu daca nu va uitati in continuu la ceasul de la mana si nu controlati trecerea lui...



Niciun comentariu: